Teatro y Semiología
DOI:
https://doi.org/10.3989/arbor.2004.i699/700.591Abstract
Se detiene este trabajo en el inicio de la Semiología del Teatro desde los años treinta del siglo XX, delimitando su campo de estudio -el estudio de los signos, de todos los signos-. Después de señalar la importancia de algunos autores (Veltruski, Honzl, Bogatyrev...), se estudia la diferencia entre texto literario y texto espectacular, para detenerse luego en las teorías semánticas sobre el Teatro, los sistemas de signos en la escena y el proceso de comunicación dramática.…
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.