Using Web 2.0 tools in high school Physics and Chemistry

Authors

  • Felipe Quintanal Pérez Departamento de Ciencias y Tecnología, Colegio marista “La Inmaculada”, Granada

DOI:

https://doi.org/10.3989/arbor.2011.Extra-3n3137

Keywords:

Physics, High School, science fiction, Edmodo, Web 2.0 tools

Abstract


The action research project developed is to link the study of physics of 1th High Scool with different situations that appear in science fiction films, as well as using different Web 2.0 applications and putting them together in a virtual platform microblogging, Edmodo, as a means of communication and distribution of the work done by students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Beatriz, Z.; Álvarez, M.; Dans, M.; Paur, A. y Gallego, D. J. (2011): “Capacitación y Gestión del Conocimiento con Herramientas Web 2.0”, en Alonso, C. M. y Gallego, D. J. (Eds.): Innovación Tecnológica y Gestión del Talento, editan: UNED, EBS y Anaya, Madrid.

De Clerq, L. (2009): “¿Qué es la Web 2.0?”, en Grané, M. y Willem, C. (Eds.): Web 2.0: Nuevas Formas de Aprender y Participar, Editorial Laertes S., Barcelona.

O’Reilly, T. (2005): What is the Web 2.0? Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, URL: http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html

Quintanal, F. (2011): “Estilos de Aprendizaje y Rendimiento Académico de Física y Química”, en Gallego, D. J. y Alonso, C. (dir.): Innovación y Gestión del Talento, pp. 438-448, Editorial EBS BusinessSchool, Cáceres.

Quintanal, F. (2010): “Los Superhéroes Viajan por la Web 2.0.”, Revista Pulso, vol. 33, pp. 189-206.

Scopeo (2009): “Formación Web 2.0.”, monográfico Scopeo, n.º 1, Universidad de Salamanca, Fundación Ger mán Sánchez Ruipérez. URL: http://scopeo.usal.es/images/documentoscopeo/scopeom001.pdf

Sigalés, C.; Mominó, J. M.; Meneses, J. y Badía, A. (2008): La Integración de Internet en la Educación Escolar Española: Situación Actual y Perspectivas de Futuro, Editorial IN3-UOC, colabora Fundación Telefónica, Barcelona, URL: http://www.fundacion.telefonica.com/es/debateyconocimiento/publicaciones/informe_escuelas/esp/informe.htm

Downloads

Published

2011-12-31

How to Cite

Quintanal Pérez, F. (2011). Using Web 2.0 tools in high school Physics and Chemistry. Arbor, 187(Extra_3), 153–158. https://doi.org/10.3989/arbor.2011.Extra-3n3137

Issue

Section

Articles