Angélica y el desencadenamiento de la locura: Lope de Rueda y Tirso de Molina
DOI:
https://doi.org/10.3989/arbor.2004.i699/700.599Abstract
La locura, como recurso dramático, aparece en dos obras separadas por unas cuantas décadas: la Mederà, de Lope de Rueda, y La villana de la Sagra, de Tirso de Molina. En la primera, la presencia destructora y conflictiva de unos hermanos gemelos desencadena la locura de unos individuos, los padres de la protagonista, que alteran con sus andanzas la convivencia social del grupo a que pertenecen. La fiesta carnavalesca está también en la base misma de la construcción de los locos. En la obra de Tirso, la locura del galán, de don Luis, es utilizada para detener, con su fondo libresco, el desarrollo previsible de la fábula.…
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.