Using Twitter to improve writing competence in foreign language learning

Authors

  • Germán Ruipérez Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Madrid
  • María Dolores Castrillo Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Madrid
  • José Carlos García Cabrero Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), Madrid

DOI:

https://doi.org/10.3989/arbor.2011.Extra-3n3138

Keywords:

Distance learning, Twitter, web 2.0, collaborative learning, writing competence, German as a foreign language, DaF

Abstract


We present an empirical study on using Twitter as a tool for improving writing competence in distance learning German as a foreign language for students from the initial levels (A1 and A2 of the CEFR). It will describe the methodology and key findings of the fieldwork.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Blake, R. J. (2008): Brave new digital classroom, Georgetown University Press, Washington, DC.

Haslam, D. R.; Cornell, B. y Covalciuc, E. (2009): The Twitter Workbook, HMSI, inc., Plymouth.

Miguel Díaz, M. de (coord.) (2006): Metodologías de enseñanza y aprendizaje para el desarrollo de competencias. Orientaciones para el profesorado universitario ante el Espacio Europeo de Educación Superior, Alianza Editorial, Madrid.

Wankel, C. (2011): Educating Educators with Social Media (Cutting-Edge Technologies in Higher Education), Emerald Group Publishing, Bingley.

Downloads

Published

2011-12-31

How to Cite

Ruipérez, G., Castrillo, M. D., & García Cabrero, J. C. (2011). Using Twitter to improve writing competence in foreign language learning. Arbor, 187(Extra_3), 159–163. https://doi.org/10.3989/arbor.2011.Extra-3n3138

Issue

Section

Articles